Skip to main content

To, že automatizácia aktivít v online podnikaní vám dokáže ušetriť veľké množstvo peňazí a času, snáď netreba špeciálne zdôrazňovať. Čo si však pozornosť rozhodne zaslúži, to sú email autorespondery. Tie mnohí podnikatelia nevyužívajú naplno, prípadne o nich vôbec nevedia. A to je veľká škoda.

Zoznámte sa s email autoresponderom

Pokiaľ viete trochu po anglicky, určite ste už stihli odhadnúť, že autoresponder je vlastne nástroj na automatické posielanie odpovedí. Nepochybne ste sa aj vy niekedy stretli s tým, že ste niekomu poslali e-mail a vzápätí vám prišla odpoveď v štýle: „Som mimo kancelárie, Vašej požiadavke sa budem venovať XX.XX. (doplňte si dátum).“ Aj toto je istá, veľmi jednoduchá podoba autorespondera.

Avšak, v dnešnej dobe sú možnosti autoresponderov ďaleko pokročilejšie. Dokážu automatizovať mnohé zdĺhavé procesy, budovať lepšie vzťahy so zákazníkmi, podporovať predaje a šetriť váš čas. Jednoducho povedané, v konečnom dôsledku vďaka nim zarobíte viac peňazí. Ako?

Základné typy autoresponderov

Existuje viacero typov autoresponderov, ktoré sa líšia tým, na akú akciu reagujú.

Autoresponder po vykonaní objednávky

Pokiaľ zákazník vo vašom e-shope vykoná objednávku, chce dostať potvrdenie, že všetko prebehlo v poriadku a jeho balíček je na ceste k nemu. Autoresponder spraví to, že ihneď po internom spracovaní objednávky pošle ďakovný mail s informáciami o doručení. Obsahovať môže napríklad aj faktúru.

Nasledovať môže séria ďalších autoresponderov, ktoré napríklad dajú zákazníkovi vedieť, že objednávka bola expedovaná. Vďaka tomu, že s klientom budete neustále komunikovať, vzbudíte v ňom pocit dôvery. A to je mimoriadne dôležité pre udržanie dlhodobého vzťahu.

Autoresponder po zaslaní požiadavky

Na svojom webe máte nepochybne aj vy kontaktný formulár, cez ktorý vám môžu zákazníci posielať otázky. Výhodou autorespondera je to, že keď vám niekto pošle otázku, ihneď dostane spätný mail. Napríklad, niečo ako: „Vašej požiadavke sa budeme čoskoro venovať“. Opäť tak budujete dôveru a dávate vašim zákazníkom najavo, že vám na nich záleží.

Follow-up a cross sell autoresponder

Povedzme, že zákazník si do košíka vo vašom e-shope vložil nejaké produkty, no následne odišiel z webu a nevrátil sa. Pokiaľ využívate autoresponder, ten mu po určitom čase môže poslať e-mail, ktorý pripomenie, aby sa vrátil a dokončil objednávku. Cross sell autoresponder zas môže byť nastavený tak, aby po vykonaní objednávky poslal zákazníkovi návrhy na ďalšie produkty, ktoré by sa mu mohli hodiť.

Tieto dva typy autoresponderov sú veľmi obľúbené, keďže dokážu priamo zvýšiť predaje. Podľa štúdie McKinsey pokojne aj o 20 %!

Autoresponder na pripomienky

Tento druh autoresponderov sa riadi kalendárom. Napríklad, dokáže vašim zákazníkom pripomenúť, že sa blíži koniec ich predplatného a ponúkne im predĺženie danej služby. Alebo im podá informáciu, že faktúra je po splatnosti a ešte neevidujete jej úhradu. Autorespondery môžete využiť napríklad aj na to, že svojim zákazníkom zaželáte všetko najlepšie k narodeninám či meninám a dáte im nejakú výhodnú ponuku.

Sú autorespondery vhodné aj pre vás?

Na základe vyššie predstavených autoresponderov vám je pravdepodobne jasné, že ide o veľmi flexibilný nástroj, ktorý sa dá prispôsobiť a optimalizovať na mieru vášmu podnikaniu. Teda, je vhodný skutočne pre každého, kto má obsahový web či e-shop.

Autoresponder vám pomôže zvýšiť mieru konverzie, udržať vzťah s existujúcimi zákazníkmi a posielať pripomienky úplne automaticky, bez toho, aby ste na ne mysleli. Vidíme to aj my sami. Náš autoresponder už dokázal klientom ušetriť tisícky eur a zároveň im priniesť množstvo nových objednávok či predajov. Teda, ak ho zatiaľ nevyužívate, určite je na mieste zamyslieť sa nad tým, či by sa neoplatil aj vám.