Budovanie návštevnosti nie je iba o tvorbe kvalitného obsahu. V tomto článku vám ukážeme 3 ďalšie spôsoby, ktoré vám pomôžu aktívne zvyšovať návštevnosť.
1. Návštevnosť zo sociálnych sietí
Ako sme spomenuli v predchádzajúcich článkoch, sociálne siete budú hlavne zo začiatku hlavným zdrojom čitateľov vášho blogu. Tu je jednoduchý návod, ako ich využiť vo svoj prospech:
- Zdieľajte vaše články na vašom osobnom Facebook, Twitter, alebo Google+ profile.
- Vytvorte si Facebook stránku pre váš blog.
- Pozvite na ňu priateľov, ktorých by mohol zaujímať váš obsah.
- Na vašu web stránku umiestnite oblasť, kde budú návštevníci blogu môcť dať „Páči sa mi to“ a pridať sa tak na vašu Facebook stránku.
- Povzbuďte ľudí, aby to naozaj spravili. Veľa ľudí ani nenapadne dať „lajk“ na vašu stránku, kým ich o to nepožiadate. Elegantne to môžete spraviť napríklad priamo vo vašom článku. Mimochodom, už ste dali „Páči sa mi to“ na naše tipy pre online podnikanie?
- Zdieľajte vaše príspevky nielen na vašom osobnom profile, ale aj na Facebook stránke, ktorú ste práve vytvorili. Samozrejme, nezdieľajte jeden príspevok 5-krát za sebou. To by vám ľudia veľmi rýchlo z Facebook stránky odišli.
- Možno trochu paradoxne v kontexte s predchádzajúcim bodom: Zdieľajte váš príspevok po nejakom čase ešte raz – veľa ľuďom sa totiž vaše zdieľanie ani nezobrazí.
2. Upravte vašu stránku pre vyhľadávače a získajte si lásku Google-u (a.k.a SEO optimalizácia)
Google chce priniesť používateľovi vo svojich výsledkoch len tie najlepšie stránky. Ako docielite, aby tá stránka bola práve váš blog? Jednoducho. Vašu stránku musia milovať ľudia.
V praxi to znamená:
- Kvalitný obsah – Bez toho to nepôjde.
- Rýchlosť načítania – Používatelia milujú rýchle stránky; a Google miluje to, čo milujú používatelia.
- Dobrý vizuálny dojem – Žiadne príliš otravné reklamy alebo zastarané grafické spracovanie
Ako Google zistí, či je vás obsah hodný prvej priečky vo výsledkoch vyhľadávania
Samozrejme, môže sa pozrieť na to, koľko ľudí zdieľalo váš článok, koľko času priemerne používatelia trávia na vašej stránke a podobne. Všetky tieto ukazovatele by sa dali veľmi ľahko manipulovať, preto sa Google spolieha hlavne na jednu vec: Spätné odkazy.
Spätné odkazy, inak povedané linky, sú kúsok textu, na ktorý môžete kliknúť a niekam vás to presmeruje. Napríklad toto je spätný odkaz na slovenskú Wikipediu.
Predstavte si:
Strávite 10 hodín písaním jedného článku. Napíšete najlepší článok v slovenčine o tom, ako si správne vybrať počítač. Váš článok je tak detailný a prepracovaný, že ho ľudia „žerú“. Darí sa mu až tak, že ho na svojich stránkach zmienia také IT portály, ako sú ITnews alebo Živé.sk. Ľudia sa cez nich dostávajú na vašu stránku a váš článok má rekordnú návštevnosť. Ale je to ešte lepšie ako sa zdá.
Google tieto portály sleduje už dlho a všimol si ich kvalitu. Teraz tieto kvalitné stránky dali do svojich článkov spätný odkaz na váš návod na kúpu počítača. Aký signál to vysiela pre Google? Uhádli ste. Váš obsah musí byť kvalitný, inak by ste tieto linky nedostali. Môžete si byť istí, že takéto 2 spätné odkazy radikálne ovplyvnia vašu pozícii na Google-i. Získať takto kvalitné spätné odkazy nie ale vôbec jednoduché.
Na začiatok vám pomôžu aj spätné odkazy z katalógov. Svoj blog registrujte do všeobecných katalógov ako Zoznam.sk a Centrum.sk. Odporúčame sa však popozerať aj po katalógoch špecializovaných na vašu oblasť – tieto cielené katalógy vám často krát pomôžu viac ako tie všeobecné, ktoré sme spomenuli vyššie.
Trochu sme sa oboznámili s úpravou webu pre stránky ako Google (SEO) a je čas posunúť sa ďalej.
Nie žeby už nebolo čo o SEO napísať, no tento článok je zameraný na blogovanie všeobecne.
Ak vás táto téma zaujala rovnako ako nás, odporúčame sledovať Pizza SEO blog. Je to jeden z mála slovenských blogov, ktoré sa oplatí sledovať.
3. Staňte sa priateľom ľudí, ktorí čítajú vaše články, a vybudujte si databázu emailových kontaktov
Získavanie návštevníkov zo sociálnych sieti a Google-u je úžasné. Je tu však háčik. Čo keď sa prestanete páčiť Facebooku a z ničoho nič vám zablokujú stránku? Alebo čo keď sa Google-u bude zdať váš obsah podozrivý a vašu stránku deindexujú (vymažú z výsledkov vyhľadávania)? Takéto veci nie sú len hypotetické – veľa biznisov doplatilo na to, že sa spoliehali len na SEO a sociálne siete.
Už chápete, že sa nemôžete plne spoľahnúť na návštevnosť od tretích strán. Jednu vec však môžete (a mali by ste) spraviť – začať budovať váš zoznam emailových kontaktov.
Email marketing má okrem iného aj najvyššiu návratnosť vynaložených investícii. Podľa prieskumu firmy Econsultancy bol email marketing hodnotený ako najlepší informačný kanál z hľadiska návratu investícii. Až 68% opýtaných firiem ho hodnotilo ako dobrý alebo excelentný. V hodnotení predbehol sociálne siete a dokonca aj SEO.
Robiť email marketing správne vyžaduje pomerne dosť technických znalostí (výber a používanie emailového klienta, nastavenie formulárov, aktivácia prihlásenia sa na odber článkov na vašej stránke). Túto nie veľmi príjemnú technickú stránku email marketingu môžete nechať na nás a „pustiť ju z hlavy“.
Záver
Vytvor svoj blog a písať články je iba začiatok. Ak chcete väčší dosah a väčšie výnosy, musíte sa sústrediť nie len na tvorbu obsahu, ale aj na aktívne budovanie návštevnosti. Ste pripravení?